АКРЕДИТОВАНИ ПРОГРАМИ
1. ПРОГРАМ ПРИПРЕМЕ И ПОДРШКЕ ХРАНИТЕЉСКИМ ПОРОДИЦАМА ЗА БРИГУ О БЕБАМА/МАЛОЈ
ДЕЦИ
аутора Светлане Миленковић, др Татјане Николић и мр Добрила
Грујић
САДРЖИНА ПРОГРАМА
Значај раног развоја
• Развој мозга и основних психо-моторних функција
• Развој раних емоционалних веза
Опште карактеристике развоја беба и мале деце
• Појам развоја, ндивидуалност и флексибилност развоја
• Развојни задаци у кључним подручјима развоја
• Значај познавања тока нормалног развоја
• Знаци упозорења и рана интервенција
• Развој превремено рођене и институционално збринуте деце
• Прекретнице ( кључне фазе) у развоју
• Фаза саморегулације и усмеравања пажње (прва фаза)
Развојне специфичности и способности беба и мале деце
• Мишљење и понашање
• Опажање
• Емоције: карактеристике, регулисање емоција, стид и карактеристични
страхови
• Комуникација/интеракција: комуникацијске способности беба,
храњење и игра као кључна поља интеракције и примери добре интеракције
Индивидуалне потребе беба и мале деце
• Појам и показатељи темперамента код беба и мале деце
• Основни типови са примерима
• Уклапање темперамента детета и неговатеља
Здравље беба и мале деце
• Превремено рођене бебе – узроци, карактеристике, развој и нега
• Бебе мале на рођењу - узроци, карактеристике, развој и нега
• Бебе са антителима и вирусом хепатитиса (жутица) типа Ц (ХЦВ)
• Бебе са антителима и вирусом хепатитиса (жутица) типа Б (ХБВ)
• Бебе са антителима и вирусом хумане имунодефицијенције (ХИВ)
• Фетални алкохолни синдром
• Ефекти конзумације опијата у трудноћи
Нега беба
• Купање, брисање, нега пупчане ране, нега лица, гениталија,
хигијена усне дупље и зуба, сецкање ноктију, повијање и пресвлачење,
спавање, шетња,
Простор и опрема, опрема за излазак из породилишта
• Препоруке везане за негу
Исхрана беба и мале деце
• Млечна и немлечна исхрана
• Целијачна болест ( целијакија или глутеинска ентеропатија)
• Препоруке везане за исхрану
Безбедност беба
• Ризици и препоруке везане за безбедност
Стимулација развоја
• Значај ране стимулације
• Стимулација преко чула
• Препоруке хранитељима
Јачање емоционалних веза
• Повезаност стимулације и јачања емоционалних веза
• Чула као канал емоционалне комуникације и стимулације
• Јачање емоционалних веза код детета са искуством емоционалног
лишавања
Игре и играчке
• Игра као начин стимулације интелектуалног и моторног развоја
• Игра као начин успостављања блискости
• Функционалне, манипулативне и симболичке игре
Припрема за промену
• Значај промена у животу детета
• Прихват у хранитељску породицу и одвајање од породице
• Информатор о детету
2. ПРОГРАМ ПРИПРЕМЕ И ПОДРШКЕ ХРАНИТЕЉСКИМ ПОРОДИЦАМА ЗА ПРИХВАТ ДЕТЕТА
СА ДАУН СИНДРОМОМ
аутора мр Јадаранка Новак – Шујак, Снежана
Анђелић, Весна Аргакијев.
САДРЖИНА ПРОГРАМА
• Дете са Даун синдромом: узроци, учесталост
• Узроци напуштања детета са ДС од стране биолошких родитеља
• Даун синдром: карактеристике и особености
• Савремени концепт социјалне заштите деце са тешкоћама у развоју
• Рана развојна интервенција
• Школовање деце са ДС
• Припрема прелазака детета у породицу хранитеља
• Развијање односа између хранитеља и детета
• Интеграција детета у ширу социјалну средину
• Хранитељ као члан тима рехабилитације и заштите детета
3. ПРОГРАМ: ПОДРШКА ДЕЦИ И МЛАДИМА У КРИЗНИМ И ТРАУМАТСКИМ СИТУАЦИЈАМА
- УРГЕНТНО ХРАНИТЕЉСТВО
аутора Љиљана Нељдихин Иванишевић, Јелена
Радовановић, Мила Вуковић Јовановић.
САДРЖИНА ПРОГРАМА
1. Појмовно одређење трауматског искуства , како се
развија и како ради мозак, редослед психофизиолошких реакција
у изненадној опасној ситуацији, како се долази до повратка у
стање смирености , шта трауматско искуство мења у функционисању
ЦНС-а (памћење, емоције, односи са другима, ментална репрезентација
себе и света), како трауматизовано дете види себе и свет, на
шта реагује, како се понаша, шта детету стоји на располагању
да само изађе на крај са трауматским искуством а шта оно нема
и не може , како се помаже детету у протоку времена, како одмах
а како после успостављања почетне сигурности, пут опоравка од
трауме.
2.
Како ургентна хранитељска породица штити себе од секундарне трауматизације
и чува своју резилијентност и адекватне обрасце породичног функционисања.
4. ПРОГРАМ „ПРИПРЕМА И ПОДРШКА ХРАНИТЕЉСКОЈ ПОРОДИЦИ ЗА ПРИХВАТ ДЕТЕТА
СА УМЕРЕНОМ ОМЕТЕНОШЋУ У МЕНТАЛНОМ РАЗВОЈУ“
аутора Тамара Борисављевић,
др Вероника Ишпановић Радојковић, Предрага Дацковића и Снежане
Анђелић .
САДРЖИНА ПРОГРАМА
1. Познавање карактеристика когнитивног, емоционалног и социјалног
развоја деце са ометеношћу у менталном развоју и разумевање
значаја породичног окружења за њихов развој.
2. Процена потреба детета и могућности окружења да адекватно одговори
на њих.
3. Израда и примена индивидуалног плана подршке и улога хранитеља у овом
процесу.
4. Подршка родитељима ( хранитељима, старатељима, усвојитељима и биолошким
родитељима) као партнерима у процесу бриге о детету.
5. ПРОГРАМ „ДЕТЕ У ЗАШТИТИ – ПРИПРЕМА ЗА ПРОМЕНУ“
аутора Тамаре Борисављевић, Љиљане Нељдихин Иванишевић и мр Добриле Грујић.
САДРЖИНА ПРОГРАМА
• Промена и њено значење – траума премештаја
• Како поруке које добијамо кроз искуство утичу на слику о нама и свету
• Ублажавање трауме премештаја
• Упознавање детета – шта је све важно знати, како се подаци уклапају у смисаону целину
• Припрема породице за конкретно дете – питања за самопроцену, процена стручњака
• План премештаја
• Примена усвојених садржаја на примерима
• Како процес изгледа из угла детета
6. ПРОГРАМ „ПОДРШКА ПОРОДИЦИ – ПОДРШКА ДЕТЕТУ – ПОДРШКА БИОЛОШКИМ ПОРОДИЦАМА ДЕЦЕ НА ХРАНИТЕЉСТВУ“
аутора мр Добриле Грујић, Тамаре Борисављевић, Светлане Миленковић и Весне Аргакијев.
САДРЖИНА ПРОГРАМА
• Деца у систему социјалне заштите и улога биолошке породице
• Предрасуде и стереотипи према родитељима
• Породичне кризе – узроци, механизми одржавања и превазилажења
• Хранитељство као подршка биолошкој породици
• Допринос биолошке породице минимизирању трауме премештаја за дете
• Контакти између деце и биолошке породице
• Сарадња одраслих значајних за дете
• Рад на животној причи породице, препознавање породичних снага
• Улога биолошке породице у планирању заштите детета
|